ISIJAVANjE – Boja, svetlost, gest (Slike – Ulja)
Galerija »Studentskog kulturnog centra« – 2003.
Posle Moderne i postmoderne, tolikih pokreta, pravaca, škola, na današnjoj milenijumskoj raskrsnici, izgleda da svesno ili nesvesno slikar u osnovi može izabrati jedno od triju estetičko-etičkih rešenja:
Nove slike Dobrinke Krstić Beljić (Isijavanje) kao da su na ovom trećem smeru. Svesne iskustva novih vrsta ekspresionizma obeležene su burnom energijom htenja, osećanja i postupka: nizom formalnih antinomija, gustinom simboličkog opsega. Boja: polifinija najveće zvučnosti — crvene, žute, plave, zelene, Ijubičaste — koju bela ističe a crna smiruje i uozbiljuje: Kolorističko načelo propraćeno je suprotnim, tonskim, valeriskim. Postupak: dvojak, na istoj površini — dripping, spontano izlivanje, prirodno ponašanje boje uz njeno gestualno snažno nanošenje širokom špahtlom. Celina: u znaku trojstva svetlosti, boje i gesta, u ritmički čistoj strukturi.
Kretanje: u početku kružno, koncentrično, docnije pravolinijsko, jednosmerno ili višesmerno — po pravilu zid je ostao tradicionalna sudbina i većine ovih platna, obično velikih. Većina jer su najveće predviđene za pod, na kome su i slikana, sa otiscima obuće, kao pečata fizičkog kretanja, ali ograđena, zaštićena, kao dragoceni stari sagovi. Platna koja kao da ironično šire praktičnu svrhu (jerzidova za slike tolikih dimenzija po pravilu nema). Oseća se izrazita nostalgija ka značenju izloženih platna na šta ukazuju i naslovi Magma, Refleksija, Nastajanje, Zračenje, Prasak, Energija, Trag … U dijalogu sa njima posmatrač, energijom njihovog zvuka, brzo oseća i idejne ekvivalente koje isijavaju.
Miodrag B.Protić
